Jaki rower stacjonarny do ćwiczeń wybrać? Ranking/Opinie

Rowery stacjonarne są znakomitym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które niekoniecznie mają ochotę, lub nie mają możliwości ćwiczyć na świeżym powietrzu. Rower treningowy jest osiągalny praktycznie dla każdego. Wystarczy udać się do klubu fitness, żeby na nim poćwiczyć. Można również kupić odpowiedni rower do ćwiczeń do domu.

Rower stacjonarny jest gwarancją wielu korzyści. Decydując się na jego zakup, należy jednak poznać istotne informacje. Jakie zalety związane są ze stałym ćwiczeniem na takim urządzeniu? Jaki rowerek treningowy dopasować pod swoje indywidualne potrzeby? Co powinien posiadać i czy warto inwestować w sprzęt renomowanych producentów?

Najlepsze rowery stacjonarne – Ranking 2019

  1. Kettler Golf C4
  2. opór magnetyczny
  3. 15 stopni oporu
  4. 6 programów treningowych
  5. max obciążenie 130kg
  6. rolki transportowe
  7. koło zamachowe 6kg
  8. Sprawdź aktualną cenę
  1. inSPORTline Soledat
  2. opór magnetyczny
  3. 32 stopnie oporu
  4. 12 programów treningowych
  5. czytelny wyświetlacz
  6. max obciążenie 120kg
  7. koło zamachowe 6kg
  8. Sprawdź aktualną cenę
  1. Kettler Racer 1
  2. opór magnetyczny
  3. czytelny wyświetlacz
  4. sensory dotykowe
  5. max obciążenie 130kg
  6. wolnobieg
  7. koło zamachowe 18kg!
  8. Sprawdź aktualną cenę
  1. inSPORTline Ellare II
  2. opór magnetyczny
  3. 16 stopni oporu
  4. uchwyt na bidon
  5. sensory dotykowe
  6. prosta obsługa
  7. koło zamachowe 5kg
  8. Sprawdź aktualną cenę

Zalety rowerów stacjonarnych

Decydując się na dobry rower stacjonarny, koniecznie należy poznać zalety związane z jego regularnym użytkowaniem. Co można osiągnąć poprzez stałe treningi na rowerach treningowych? Dla kogo będą znakomitym rozwiązaniem?

Rowerek stacjonarny pozwala trenować niezależnie od warunków pogodowych. Dodatkowo nie jest się uzależnionym od czasu. Trening w warunkach domowych można przecież odbyć praktycznie o każdej porze.

Rower do ćwiczeń znakomicie sprawdzi się przy budowie określonych partii mięśniowych, a w szczególności znakomicie wpływa na mięśnie pośladków, ud oraz łydek. Pozwala również skutecznie walczyć z cellulitem.

Rowerki stacjonarne wpływają na poprawę wydajności organizmu, mają zbawienne działanie na układ krążenia oraz układ oddechowy.

Trening na rowerze stacjonarnym jest gwarancją spalania dużych ilości kalorii. Regularność treningowa może więc zapewnić skuteczne zrzucanie zbędnych kilogramów.

Aktywność na rowerze treningowym znakomicie wpływa na psychikę, pozwala na zredukowanie stresu.

Jak zbudowane są rowery stacjonarne?

Zadając sobie pytanie, jaki rower stacjonarny będzie najbardziej odpowiedni, należy poznać dokładnie ich budowę. To jak są zbudowane, wpływa na ich przeznaczenie, dopasowanie do konkretnych osób. To również kwestie związane z formą treningu i korzyściami, jakie da regularny trening na konkretnym rowerze treningowym.

Rower stacjonarny pionowy: trenuje się w pozycji wyprostowanej, bez oparcia. Istnieje możliwość lekkiego, minimalnego pochylania się do przodu. Trening na rowerze pionowym jest bardzo zbliżony do jazdy tradycyjnym rowerem. Rowery treningowe pionowe są najlepszym wyborem dla tych, którzy mają przypadłości kardiologiczne. Osoby z problemami z kręgosłupem nie powinny trenować na rowerach pionowych. Zaletą tego typu rowerów jest ich niska cena (nawet za najlepsze modele), a także prostota obsługi.

Rower stacjonarny poziomy: trening odbywa się w pozycji leżącej. Dlatego jest to znakomite urządzenie dla wszystkich tych, którzy mają problemy z plecami, kręgosłupem. Rowery treningowe poziome zalecane są osobom, które mają zbyt wiele kilogramów. To znakomite urządzenie do spalania tkanki tłuszczowej. Należy zwrócić uwagę, że dobry rower treningowy poziomy nie kosztuje zbyt wiele.

Rower spiningowy: urządzenie dla osób, które są stale aktywne fizycznie i posiadają odpowiedni poziom doświadczenia w treningach. Pozycja treningowa na rowerze spiningowym wymaga maksymalnego pochylenia do przodu. Trening na takim urządzeniu jest intensywniejszy niż ma to miejsce w przypadku rowerów poziomych czy pionowych. Rower spiningowy będzie na pewno dobrym wyborem dla osób wymagających, liczących na wysoką intensywność treningową.

Rowery do ćwiczeń – podział z uwagi na mechanizm oporu

Rowery treningowe należy podzielić również z uwagi na rodzaj mechanizmu oporowego, jaki został w nich zamontowany. Jest to bardzo ważne, gdyż mechanizm oporu decyduje o możliwościach treningowych.

Rower stacjonarny magnetyczny – system oporu jest zaawansowany, dzięki czemu cieszy się powodzeniem wśród osób zaawansowanych treningowo. Regulacja oporu realizowana jest poprzez hamulec magnetyczny. Dzięki temu trenujący na tego typu sprzęcie mają duży wybór stopni oporu.  Rower treningowy magnetyczny jest zdecydowanie bardziej zaawansowany i daje więcej możliwości niż rowery mechaniczne.

Rower stacjonarny mechaniczny – prostota konstrukcyjna, gdzie opór regulowany jest za pomocą tarcia koła zamachowego. Stopień oporu ustawia się za pomocą specjalnego pokrętła. Rowery mechaniczne nie są drogie, doskonale sprawdzą się w przypadku osób początkujących.

Rower stacjonarny elektromagnetyczny – działają podobnie jak rowery magnetyczne, jednak są bardziej nowoczesne, posiadają rozbudowany system elektroniczny. Dzięki temu trenujący uzyskują dostęp do większej ilości opcji treningowych.  Rowery elektromagnetyczne posiadają również o wiele więcej funkcji niż ma to miejsce w rowerach magnetycznych.

Parametry rowerów treningowych – o czym należy wiedzieć?

Każdy rower do domu, na którym będzie się trenowało, posiada określone parametry. O ile powyżej zostało już wyjaśnione, jak działa mechanizm oporu w różnych typach rowerów treningowych, o tyle należy mieć na uwadze inne, niezwykle istotne parametry. To one wpływają na jakość treningu, komfort użytkownika.

Koło zamachowe i jego waga. Rower do ćwiczeń w domu posiada koło zamachowe o wadze od 1 kg do ponad 20 kg. Dlaczego ten element konstrukcyjny jest istotny? Większa waga koła zamachowego gwarantuje stabilniejszy i płynniejszy jego ruch. Standardowo koła zamachowe mają wagę w przedziale 5-12 kg. Natomiast te najcięższe można spotkać w rowerach spinningowych.

Rodzaj oporu, obciążenia. Opór ustawiamy na czas treningu. Jeżeli rower stacjonarny posiada szerokie opcje ustawiania i regulowania oporu, to uzyskuje się znacznie większe możliwości treningowe.

Wymiary i waga roweru stacjonarnego. Wybierając rowerki do ćwiczeń, należy mieć na uwadze, że będą zajmowały określoną przestrzeń w domu. Również ich przestawianie, przenoszenie może być źródłem problemów. Dlatego zarówno wymiar, jak i wagę roweru treningowego należy dopasować do miejsca, gdzie będzie stał rower i czy będziemy go regularnie przenosić, wystawiać tylko na czas treningu. Równocześnie należy pamiętać, że im niższa waga roweru, tym jego elementy takie jak np. koło zamachowe będą ważyły mniej.

Opcje regulacji kierownicy, siodełka. Rower treningowy powinien mieć dobrze przygotowane opcje regulacji kierownicy i siodełka. Trening ma odbywać się w odpowiedniej pozycji. Źle ustawione siodełko, kierownica, wymusza nieprawidłową pozycję, co może prowadzić do kontuzji i zaprzestania aktywności fizycznej. Regulacja powyższych elementów jest również istotna, kiedy z urządzenia będzie korzystało więcej osób. Każdy powinien mieć możliwość ich dostosowania do swoich potrzeb.

Waga osoby, która będzie korzystała z roweru. Rowery stacjonarne są dostosowane do określonej, maksymalnej wagi osoby ćwiczącej. Standardowo producenci przygotowują rowery o maksymalnym obciążeniu w granicach 150 kg. Są jednak urządzenia o znacznie niższej dopuszczalnej masie. Trening osoby, która przekracza dopuszczalną wagę, może skutkować szybkim zniszczeniem roweru stacjonarnego.

Jakie funkcje powinien posiadać rower treningowy?

Wybierając rower stacjonarny do domu, warto zwrócić uwagę na to, w jakie funkcje został wyposażony. Im więcej funkcji, tym naturalnie więcej możliwości treningowych, a także wyższy komfort każdego treningu. Na co warto zwrócić uwagę?

Prędkość, czas, dystans, czyli funkcje, które posiada większość rowerów treningowych. Dzięki nim uzyskuje się dokładne statystyki każdego treningu.

Pomiar tętna oraz licznik spalonych kalorii. Istotne informacje dla wszystkich zrzucających nadwagę, a także osób, które np. realizują treningi kardio.

Różnorodność programów treningowych. Po pewnym czasie tradycyjne pedałowanie może być nużące. Dlatego dobrze, gdy rower stacjonarny posiada różnorodne programy treningowe. Dzięki temu każdą aktywność fizyczną można urozmaicić.

Dodatki w rowerze treningowym, zwiększające komfort. Warto sprawdzić, czy dany rower stacjonarny posiada udogodnienia i w jakiej formie. Najczęściej spotykane udogodnienia to uchwyt na bidon, wejście na odtwarzacz MP3, głośniki oraz podstawka na książkę czy tablet.

Jaki rower stacjonarny kupić, czyli skąd czerpać wiedzę o najlepszych urządzeniach?

Decydując się na zakup roweru treningowego, warto uzupełnić swoją wiedzę o najnowszych i najbardziej popularnych modelach. Należy więc sprawdzać opinie o konkretnych urządzeniach. Przeglądać fora tematyczne, jak i również śledzić ranking rowerów treningowych, gdzie dokładnie opisywane są najlepsze urządzenia w danym roku. Koniecznie należy również przyglądać się rowerom, które dostarczają znane marki, renomowani producenci. Dla przykładu rower stacjonarny Kettler będzie pewnym wyborem, gdyż firma gwarantuje wytrzymałe i nowoczesne konstrukcje.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *